Alla inlägg den 21 augusti 2020

Av Elin - 21 augusti 2020 08:04

Höstterminen kommer att bli en blandning av distans och campus

på grund av rådande pandemi i världen och i Sverige

Det kommer att bli spännande å se hur de ska lyckas med detta.

Jag tror däremot att det kommer att bli en distansutbildning helt innan det är klar

just för att det är lite för mycket folk i rörelse inne på Campus hela tiden.


Det kommer inte att fungera vid till exempel måltider, då det är oftast fullt överallt när man ska äta.

Men då har jag fördelen att jag ska börja med en diet till hösten just vid lunch just för att förebygga

min egen chans att bli smittad.

Detta just för att jag har barn som är infektionskänsliga och det är viktigt för mig att de inte blir utsatta

för smittan i onödan.

 

De har redan börjat med att ändra på förskolan där barnen går och det är perfekt.

Föräldrar för inte komma in i lokalerna längre, utan det är lämning i hallen. 
Alla kläder ska ligga i en ryggsäck/påse och tas med hem efter varje dag.

Det tycker jag är ett jättebra förslag just för att just förskollärare är väldigt utsatta i 

sitt arbete med barn.
Men alla som jobbar med människor är utsatta att bli smittade.

De har närkontakt med människor hela tiden m m

 

Idag blir det att försöka plugga vidare lite, så jag blir klar med den ena boken, innan det är

dags att börja med nästa bok.


Igår kom ett samtal som jag inte trodde skulle komma någon gång..

Men efter en någorlunda tuff sommar, så är det dags att även denna termin

kombinera jobb med studier.

Jag kommer denna termin att jobba enbart 4h/dag alternativt 8h/dag de dagar jag kan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Här kommer ni kunna följa mitt studentliv som avslutas med att jag blir legitimerad förskollärare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards